Lad potentielle kunder se dit tøj

Er du ung designer?

Er du ung designer med blod på tanden? Så er denne artikel til dig. Har du blod på tanden for at blive set og er du ivrig for at kunne tjene penge og styre fremtidens mode? Så skal du til at arbejde hårdt i en ung alder. Der er nogen der vælger at studere og få lidt su på siden og det er ganske fint. Har du valgt at gå modevejen har du enn lang og hård vej foran dig, men det er som at være 1700-tallets guldgravere. Det er et skidt erhverv indtil du knækker koden og finder teknikken. Derefter bliver det en leg. Men du skal leve for det. Du skal elske dit arbejde 265 dage om året. Og det er nemmere sagt end gjort. Der er utallige unge desginere der bruger fem sabbatår på at sparre penge sammen og åbner en lille butik i udkanten af Østerbro eller Nørrebro. De har ingen strategi for deres salg, de har ikke lagt budgetter, de har ingen revisor. Det er dømt til at gå galt. Det er bl.a. derfor du ser så mange virksomheder gå konkurs alt for tidligt. Har du været så heldig at finde et succesrigt ungt firma som kan klare sig gennem det meste? Så læs med og gør dem en kæmpe tjeneste.

Arbejder du i modebranchen?

Hvis du er med så langt, håber vi du vil læse godt efter. For at klare sig i modebranchen kræver det at indvestere utallige tusinde kroner. Heldigvis, med medieverdenen af bloggere og influencere, kan man nemmere end nogensinde blive set. Begynd med at skabe en medieprofil for dig selv og din virksomhed. Det er vejen frem i nutidens modebranchen at være en valid person og forretning udadtil. Få inviteret dine kollegaer, konkurrenter og modeverdenens medieprofiler til en konvention og vis dine nye produkter lines frem. Det gør en utrolig stor forskel både for jeres potentielle kunder men også for den feedback i måske vil få tildelt af kritikere og konkurrenter.

Få samlet penge ind til et godt formål

De fleste modekonventioner samler en masse penge ind til en godt formål. Det kan du med go grund også gøre med din konvention. Inviter folk og sig at 75% af indsamlingen fra bilsalg går til Røde Kors. Det har for det første stor medieværdi, derudover giver det god samvittighed.